pátek 20. října 2017

Thor: Ragnarok - Co říkají první recenze? Stoprocentní komedie se stoprocentně pozitivním hodnocením na Rotten Tomatoes?

Čeká nás film, jaký jsme ještě od Marvelu neviděli.

Pokud až dosud patřili Strážci Galaxie k tomu nejodvážnějšímu, co nám Marvel naservíroval, bude se muset James Gunn u třetího dílu zatraceně snažit, protože od letošního listopadu bude spíš ,,jen" průkopníkem, který připravil půdu pro ještě mnohem větší haluz. Alespoň první oficiální plné recenze Thor: Ragnarok to napovídají.

Empire např. ve své recenzi rovnou píše, že Marvel až dosud točil akční komiksové filmy s větší či menší příměsí humoru, ale že Taika Waititi dostal neuvěřitelnou svobodu (a může za to nepochybně do značné míry právě James Gunn a jeho Strážci Galaxie). Výsledkem je prý nikoliv blockbuster s humornými pasážemi, ale čistokrevná místy až bláznivá a anarchická komedie na pozadí blockbusteru, kde se řeší velikost Hulkova penisu, Thor háže Lokim po protivnících a rozhovory s obřími démony se mění v uhláškovanou frašku, z níž jde démony trefit šlak.

Výborní jsou prý naprosto všichni. Mark Ruffalo opět boduje a má mnohem víc možností se herecky vyřádit, protože Hulk tentokrát ze svých úst vypustí víc než než jen ,,smash". Chris Hemsworth si prý tuhle komediálnější polohu také užívá a v Thorově kůži už je jako doma. Zdá se tedy, že jeho etudky např. v nových Ghostbusters se vyplatily ve smyslu, že ,,všechno zlé je pro něco dobré" a naučily ho jak hrát v komediální poloze.

Dva herci tu září až nečekaně -  sám režisér Taika Waititi, který si prý jako gladiátor Korg napsal skvělé hlášky, a Tessa Thomspon jako Valkyrie. Ta podle mnoha ohlasů dokonce zastiňuje samotnou Kate Blanchett a najdou se i názory, že je nejlepší postavou filmu vůbec.

Samozřejmě jsou tu i Jeff Goldblum a Tom Hiddlestone, jejich fanoušci si taktéž přijdou na své a v podstatě to vypadá na diskuse o tom, která z postav je celkově nejlepší. Thor? Hulk? Valkyrie? Korg? Grandmaster?

Pokud má Thor: Ragnarok nějakou slabinu - pak - jako už tradičně - záporáka jako postavu a vzhledem k šílenému komediálnímu mixu také nedostatečnou schopnost vymáčknout z diváků jinou emoci než řehot a smích. A to přesto, že jde dojde na závažné úmrtí a některé další scény, které by měly být brané vážně. Ale řekněte sami - kdy jste akční komedii naposledy vyčítali, že vás málo dojala?

Thor: Ragnarok je zkrátka podle recenzí až absurdně komediální pecka se skvělými akčními scénami a nejodvážnější film Marvelu dosud, který z Thora udělá mnohem populárnější postavu, než jakou byl. V tuto chvíli (19:10. 2017 21:16 hod.) má Thor: Ragnarok na Rotten Tomatoes absolutních a dech vyrážejících 100% pozitivních recenzí a průměrné skóre 7,7. Kdo by to byl po Thor: Temný svět ještě před pár lety tipoval?