Povedl se již druhý film na motivy života Steva Jobse?
Když v roce 2011 zemřel zakladatel Applu Steve Jobs, bylo nad slunce jasné, že velmi rychle uvidíme snímek o jeho životě. Tak už to v dnešním Hollywoodu prostě chodí. Na filmu se opravdu pracovat začalo a spatřil světlo světa v roce 2013. Šlo o snímek jOBS v hlavní roli s Ashtonem Kutcherem. ...a byl přesně takový, jaký ho všichni čekali. Kompletní příběh o cestě z garáže na vrchol. Režijně i herecky byl však průměrný. Hned po jeho premiéře se začaly objevovat připomínky, že to vlastně se zakladatelem Applu bylo ještě trošku jinak. Ta nejhlasitější zněla od Jobsova dlouholetého spolupracovníka a spolužáka Steva Wozniaka, který byl už tou dobou asociován s produkcí filmu Steve Jobs, který teď vstupuje do českých kin.
Milionář z garáže?
 Očekávání byla vysoká. Režijně se filmu ujal oscarový Danny Boyle (Trainspotting, Sunshine, Milionář z chatrče), scénář sepsal Aaron Sorkin (The Social Network, Moneyball) podle knihy Waltera Isaacsona a hlavní role se ujal Michael Fassbender (Prometheus, X-Men: První třída, Hlad). Zejména účast Aarona Sorkina slibovala kvalitu, protože již měl zkušenost s dramatizací významné události z IT světa. V mnoha ohledech se očekávání naplnila. Rozhodně však ne ve všech a nemohu se ubránit pocitu, že právě scénář má své mouchy.
Očekávání byla vysoká. Režijně se filmu ujal oscarový Danny Boyle (Trainspotting, Sunshine, Milionář z chatrče), scénář sepsal Aaron Sorkin (The Social Network, Moneyball) podle knihy Waltera Isaacsona a hlavní role se ujal Michael Fassbender (Prometheus, X-Men: První třída, Hlad). Zejména účast Aarona Sorkina slibovala kvalitu, protože již měl zkušenost s dramatizací významné události z IT světa. V mnoha ohledech se očekávání naplnila. Rozhodně však ne ve všech a nemohu se ubránit pocitu, že právě scénář má své mouchy.Spousta dialogů
A tamten pán jeee ... ?
 Koncept filmu má ještě pár dalších chyb. Není v něm prostor pro představování kterýchkoliv postav. Jobse s Wozniakem každý zná. Johna Sculleyho či Andyho Hertzfelda však poznají už jen znalci a diváci, kteří si před zhlédnutím tohoto snímku pustili i ten předchozí. (Kde byla paradoxně většina postav řádně představená.) ...a Jobsovu asistentku Joannu Hoffman poznají už fakt jen ortodoxní Applisté. Sorkin s Boylem se však snaží o sto šest, aby dali motivace postav najevo i přes tento neduh. Díky solidním hereckým výkonům se to naštěstí daří. Úplně stejně nezbyl prostor ani pro vysvětlování toho, jak se firma dostala do stavu, ve kterém jí na začátku filmu najdeme. Chápu, že ten příběh v nějaké podobě slyšel asi každý, ale neodpustím si malé šťouchnutí: To, že byl Jobs arogantní, se také ví.
Koncept filmu má ještě pár dalších chyb. Není v něm prostor pro představování kterýchkoliv postav. Jobse s Wozniakem každý zná. Johna Sculleyho či Andyho Hertzfelda však poznají už jen znalci a diváci, kteří si před zhlédnutím tohoto snímku pustili i ten předchozí. (Kde byla paradoxně většina postav řádně představená.) ...a Jobsovu asistentku Joannu Hoffman poznají už fakt jen ortodoxní Applisté. Sorkin s Boylem se však snaží o sto šest, aby dali motivace postav najevo i přes tento neduh. Díky solidním hereckým výkonům se to naštěstí daří. Úplně stejně nezbyl prostor ani pro vysvětlování toho, jak se firma dostala do stavu, ve kterém jí na začátku filmu najdeme. Chápu, že ten příběh v nějaké podobě slyšel asi každý, ale neodpustím si malé šťouchnutí: To, že byl Jobs arogantní, se také ví.Woz kupodivu není šašek
Natočeno perfektně
 Řemeslně nelze snímku vytknout téměř nic. Boyle ukazuje, že není oscarový režisér jen tak pro nic za nic. Vážně se povedla kamera Alwina H. Kuchlera. Je bez přehánění perfektní. Ve scénách s malou Lisou se například často drží v úrovni očí holčičky, čímž ještě víc dokresluje Jobsovo megalomanství. Jobsova rozpolcenost je občas zobrazována vertikálním odříznutím poloviny herce okrajem záběru. Nevnímání okolí zase naznačují záběry s malou hloubkou ostrosti, kde je zaostřeno na Fassbendera, přičemž za ním probíhající dialog je úplně rozmazán. Historické záběry mají patřičné zrno, novější ho postrádají. Kdybych opravdu hledal chyby, tak ač všechny interiéry vypadají perfektně a dobově, docela unavují a po půlce filmu začnou působit trochu klaustrofobicky. Opět paradoxně v kontrastu s předchozím filmem, kde byla výprava vcelku bohatá a zejména ke konci filmu byla atmosféra velmi "vzdušná" a uvolněná. Boyleův Jobs se také podívá ven, ale pouze na konci a vážně jen na chvilku.
Řemeslně nelze snímku vytknout téměř nic. Boyle ukazuje, že není oscarový režisér jen tak pro nic za nic. Vážně se povedla kamera Alwina H. Kuchlera. Je bez přehánění perfektní. Ve scénách s malou Lisou se například často drží v úrovni očí holčičky, čímž ještě víc dokresluje Jobsovo megalomanství. Jobsova rozpolcenost je občas zobrazována vertikálním odříznutím poloviny herce okrajem záběru. Nevnímání okolí zase naznačují záběry s malou hloubkou ostrosti, kde je zaostřeno na Fassbendera, přičemž za ním probíhající dialog je úplně rozmazán. Historické záběry mají patřičné zrno, novější ho postrádají. Kdybych opravdu hledal chyby, tak ač všechny interiéry vypadají perfektně a dobově, docela unavují a po půlce filmu začnou působit trochu klaustrofobicky. Opět paradoxně v kontrastu s předchozím filmem, kde byla výprava vcelku bohatá a zejména ke konci filmu byla atmosféra velmi "vzdušná" a uvolněná. Boyleův Jobs se také podívá ven, ale pouze na konci a vážně jen na chvilku. 




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Příspěvky
Příspěvky
 
 
0 comments:
Okomentovat
Děkujeme za Váš názor.