neděle 31. srpna 2014

GLOSA: Jak propaguje Prima? Vyslepičí všechno z premiéry pořadu před jeho premiérou


Někdo se tu zřejmě nenaučil, jak funguje správné promo.

Už dnes večer startují dva velice důležité potenciální pilíře programu televize Prima - Vinaři a TGM: Talkshow Geni a Míši. A zatímco doprovodné spuštění nové grafiky televize doprovází především kladné ohlasy, Prima zřejmě není jednotná ohledně toho, jak by se měly programy propagovat.

Nová grafika komerční dvojky je sice jednoduchá, ale má jednotící nápad a působí kompaktně a nepřekombinovaně. Obecná propagace tedy funguje, ale propagace konkrétních pořadů už značně zaostává. Zásadní problém je v tom, že české stanice (s výjimkou České televize) nepochopily, jakým způsobem se má správně promovat. 

Například součástí kampaně na novinku TGM je na webu Primy zvěřejněný oficiální článek o premiérovém dílu pořadu. Ale zatímco běžné by bylo pouze upoutat a navnadit diváky, redaktor článku si řekl, že to udělá jinak. Namísto vybudování určitého očekávání od premiéry větou typu: "Moderátoři se zaměří na tajnosti plážových volejbalistek a možná se i objeví někdo v bikinách. Možná to bude i ex-prezident Václav Klaus." Tohle vytváří nejistotu a snaží se diváka přimět k zapnutí pořadu.  

Jenomže tohle zřejmě Primě nestačí, a tak je v článku do detailů vypsáno, jak návštěva Kiki a Maki probíhala, jaké padaly otázky, na jaká témata se rozhovor zaměřil a dokonce jsou i prozrazena překvapení a vtipy, které měly divákům zůstat utajeny. Tohle není propagace, to jsou prachobyčejné spoilery, o které ne každý stojí a rozhodně by je neočekával při kliknutí na článek s vcelku nevinným názvem.

Podobně na tom je i propagace nového seriálu Vinaři. U nich se propagace povedla, ale o to smutnější je, že ji poté shazují podbízivé články, jako je tento. Dobré není ani zveřejnění hlášek ze seriálu, které se PR oddělení snaží zlidovět ještě předtím, než je diváci vůbec mají šanci slyšet "v akci".

Sečteno a podtrženo, Prima sice přichází s líbivým a jednoduchým vizuálem a vylepšila i outdoorové kampaně, ale propagace na internetu je ostudná a bude to chtít ještě pořádnou práci, než se z toho vyklube propagace na úrovni.

Na druhou stranu musím pochválit určitou snahu o zlepšení internetové propagace, o čemž svědčí i spuštění vtipného a originálního webseriálu doprovázejícího Vinaře.

Má podle vás logiku dopředu vyzradit detaily z pořadu či seriálu?

Foto: TV Prima

2 komentářů:

  1. Kdyby jen Prima... Nejhorší je, že i spousta trailerů k filmům toho prozrazuje daleko víc než by měla. Už jsem viděl spoustu trailerů, které v pěti minutách v podstatě shrnuly celý děj filmu, včetně spousty nečekaných zvratů. To mi fakt nejde do hlavy.

    OdpovědětVymazat
  2. Podrobné spoilerování v rámci promo u primáků nepřekvapuje, u pořadů typu RS to praktikují už dlouhá léta.

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za Váš názor.