neděle 31. ledna 2016

Recenze: Legends of Tomorrow - jak se podařila comicsová seriálová týmovka?

V současnosti jsou to hrdinové, ale v budoucnosti legendy. A teď mají svůj seriál. Jak se podařil?

Firestorm. Atom. White Canary. Heat Wave. Captain Cold. Hawkgirl a Hawkman. Pravdou je, že z hlediska časového kontinua i seriálového DC universa nejsou ničím jiným, než zanedbatelnými figurkami, ale právě proto si je Rip Hunter pro své tažení napříč časem po stopách 4000 let starého magora Vandala Savage.

Legends of Tomorrow do toho od začátku šlapou naplno. Děj doslova uhání kupředu, jako by měli tvůrci strach, že současná generace mladých diváků, která má u sledování seriálu puštěnou celou řadu dalších aplikací, by se mohla nudit a od sledování utéct. Pro cílovou skupinu, kterou jsou především teenageři, je to asi v pořádku, já do ní ale nepatřím. Dokážu sice vysoké obrátky i tady ocenit, ale seriál za to platí smutnou daň.

Aby totiž v Legends of Tomorrow děj odsýpal, postavy dělají všechna rozhodnutí rychlostí blesku a během jednoho krátkého dialogu dokáží během tří vět změnit zásadně názor. Situace a dialogy tak probíhají v jakémsi uspěchaném, zrychleném módu a působí vyumělkovaně a účelově - jako například když jde White Canary tancovat, chlápek za ní okamžitě jde, okamžitě je zásadním způsobem otravný  - samozřejmě čistě účelově jen proto, aby rychle mohl dostat po držce.

Komiksové novinky: Nejlepší bitky z The Arrow, kostýmy z Legends of Tomorrow a našla se Captain Marvel?

Akce, akce!

Čím se dostáváme k akčním scénám. Těch není málo a jsou docela výživné. Převládá ovšem týmová akce, v níž vlastně nic není pořádně. Všichni se hýbou, lítají vzduchem, metají oheň na všechny strany, ale nevychutnáte si z toho nic, protože je to jen takové potěmkinovské hraní si na akci. Navíc je bohužel vidět, že herci zdaleka nejsou skuteční borci a dámy v bojových uměních, takže stejně jako u dialogů je to všechno nepříliš nepřesvědčivé (obzvlášť u White Canary). Sice se na obrazovce něco děje, ale už o pár minut později si z toho nepamatujete vůbec nic.

Efekty a výprava jsou typicky televizní, nikoliv špatné, ale ani extra dobré a tak vše drží aspoň herecká sestava. Částečně. Výborně funguje Brandon Routh jako Atom, Victor Garber jako starý Firestorm i dvojice Dominic Purcell a Wentworth Miller jako dvojice prostořekých hláškujících kriminálníků. Na opačné straně spektra jsou pak Ciara Renéée a Falk Hentchsel jako Hawkgirl a Hawkman, kteří schytali romantickou linku, ve které se díky svému průměrnému talentu pohybují jako slon v porcelánu. A nefungují ani v žádném jiném dialogu.

Naštěstí to ale týmu jako takovému díky jinak solidnímu castingu moc neubírá. Celá příběhová linie a práce s jednotlivými situacemi i postavami je dost naivní, vzájemné špičkování jednotlivých  členů týmu ale funguje a právě smysl pro humor v kombinaci s našlapaným dějem a rychlými zvraty ve finále drží Legends of Tomorrow v mých očích v černých číslech.

Vítejte ve stánku s televizním rychlým občerstvením pod značkou The CW. Je to uspěchané, naivní a místy nelogické, výprava je televizní,  ale taky je to z velké části sympaticky obsazené, s vyvinutým smyslem pro osvěžující nadsázku a vysoce akčním dějem. Televizní hamburger, který v tuhle chvíli nemá na to, aby se stal televizní událostí, na kterou budeme vzpomínat, ale fanoušky comicsových seriálů asi především z řad teenagerů by nasytit mohl. V jádru sympatický seriál, u něhož bych uvítal občas klidnější tempo, s přesvědčivějšími postavami a dialogy a s rafinovaněji rozehranými zápletkami o cestování v čase. To už by to ale asi nebyl popcornový seriál od CW pro diváky odkojené Arrovem a Flashem (kteří ale mají zatím lepší akční scény) a v kinech nobrainery typu Rychle a zběsile.