sobota 31. května 2014

Recenze: Sousedi - Seth Rogen, Zac Efron a podařená nálož pubertálního humoru?

Hromada nekorektního, pubertální humoru s jasným úkolem – pobavit! Podařilo se a stojí za to jít na tuhle očekávanou komedii do kina?

Komedie s Rogenem jsou tak trochu na jedno brdo a originálního příběhu taky moc nepobraly. U Sousedů tomu není jinak, zápletka je dost jednoduchá. Nesouměrnému manželskému páru Macovi (Seth Rogen) a Kelly (Rose Byrne) se do sousedního domu nastěhuje partička vysokoškolských pařičů v čele s ulíznutým hajzlíkem Teddym (Zac Efron). Jednou spolu zapaří, další den rupnou rádoby „cool“ manželům nervy a od té doby si jdou všichni po krku.

Režie tohohle cirkusu se ujal Nicholas Stoller, který už na svém kontě pár podobných záležitostí má. Ukočírovat spojení celkem soudržného scénáře a improvizovaných scén se tu ale moc nedaří. A nekulhá jen tohle spojení - s naspeedovaným Rogenem mají problém udržet krok i ostatní herci, zvlášť zoufalá je při snaze o vyplnění hluchých míst Rose Byrne, která je tu spíš tak nějak do počtu. Docela příjemným překvapením je Efron, který tu má roli napsanou v podstatě na tělo, tudíž mu stačí vypadat koukatelně, sundat tričko, občas zahláškovat a ono to nějak funguje.

Dře to, ale jde to

Co vehementně doženou herci a hlášky, to naprosto zabíjí hloupá zápletka, která tak tak stačí vyplnit téměř sto minutovou stopáž. První půlka se ještě zvládá jakž-takž držet pohromadě, pak už se to začíná lehce rozpadat a finále už kulhá na všechny čtyři. Aby nebyl divák ochuzen, do čistě komediálního scénáře se poněkud nelogicky nacpe ještě rádoby hlubší linie o manželských neshodách, že se, děti, máte na vysoké hezky učit a radši míň pařit, a na konci nesmí chybět trocha moralizování a ponaučení do života. Naštěstí se tu ale co minutu naservíruje vtip, ty horší zapadnou, ty lepší naštěstí převládají a u některých, jako třeba u trampolíny, se prostě nedá nesmát. Nelze vynechat ani tradiční pop-kulturní narážky, které oceníte, pokud máte nakoukáno, spousta pubertálního humoru a minimálně o pár výbuchů smíchu je postaráno. O morální kocovinu, kdy se na konci budete tak trochu stydět, že vás to vlastně bavilo, je postaráno taky.

Sečteno podtrženo

Sousedi jsou neskutečná hovadina, která přes značně chabou zápletku dokáže na hodinu a půl víceméně zabavit. Bůhvíproč tu sice chybí spousta scén z traileru, který taky jen tak mimochodem předem vystřílí většinu vtipů, ale na jedno podívání a rychlé zapomenutí to není špatné. Průměr, který možná urazí, ale pobaví.

HODNOCENÍ: 6/10