čtvrtek 26. května 2016

Warcraft: První reakce zahraničních novinářů nejsou dobré

Ne, ne, ne, ne, ne. Smiřte se s tím. Nebude to dobré. Asi.

Soudit podle prvních reakcí amerických novinářů může být ošidné. K dispozici je zatím na Rotten Tomatoes pouhých osm recenzí, z  toho tři pozitivní a pět negativních. Na druhou stranu jde o recenze převážně renomovaných titulů. Nedávno se mi sice stalo, že jsem zde dával odkaz na negativní recenzi na Nice Guys na prestižním Hollywood Reporter a pak se ukázalo, že HR byl asi jediný titul, který tenhle film hodnotil negativně, tady jsme ale v jiné situaci a zdá se, že 38% na Rotten Tomatoes bude odpovídat realitě.

Asi nejtvrdší reakci přineslo Variety: ,,Výsledek připomíná animované reklamy na iPhone hry." To je velmi tvrdé zaškatulkování a bohužel, když si člověk vybaví trailery, nejspíš velice trefné. ,,Hollywoodská tradice točit podle videoher nekoukatelné filmy pokračuje... skutečný konflikt není mezi lidmi a orky, ale najdeme ho u filmařů, kteří se snaží dát srdce materiálu, se kterým pracují a který je v jádru až směšný. A nemusíte být mág, aby vám bylo jasné, že tahle předražená adaptace herního fenoménu může dopadnout po filmařské stránce jen průměrně."

Ani The Wrap film nešetří: ,,Představte si Bojiště Země ale bez nechtěného humoru." To si asi Duncan Jones nedá za rámeček, srovnání s jedním z největších propadáků EVER musí bolet a v Blizzardu teď nejspíš zvoní sirény na poplach. Ale zachránit se to už asi nedá, pomoci mohou jen pozitivní recenze. A ty se najdou, i když úplně nadšené nejsou.

,,Warcraft má své chyby, ale jako celek dokázal to, co si předsevzal."

,,Nedokonalé, ale zábavné dobrodružství, které bych si dal znovu... nejraději v kombu s Beastmasterem nebo Jestřábí ženou."

Hollywood Reporter, který tak rozcupoval Nice Guys, si na Warcraftu pochvaluje, že na rozdíl od jiných adaptací počítačových her tu jsou v centru postavy a jejich osudy a že i animované postavy mají srdce. Přesně tohle ale jiní vidí jako problém. ,,Warcraft nabízí spoustu spektakulárních scén, ale když dojde na přetavování žánrových archetypů do postav s duší, kouzlo je pryč."

,,Duncan Jones zjevně vložil spoustu energie do toho, aby vytvořil postavy z masa a kostí a silný příběh, ale otázkou je, zda to vůbec mohlo mít smysl a hra si to zasloužila."

Zkrátka a dobře, Warcraft podle všeho nenabízí nic jiného, než dobře známé fantasy postavičky mydlící se hlava nehlava. Duncan Jones se tomu všemu sice pokusil dát hlubší, lidštější rozměr (film obsahuje i řadu komorních scén), ale zřejmě se mu to tak úplně nepovedlo. Otázkou teď je, co na to fanoušci hry, co na to fanoušci žánru fantasy a co na to běžní diváci.

Warcraft jsem nikdy nehrál, ale přečetl jsem svého času opravdu hodně fantasy, Conan je můj oblíbený hrdina a nemám problém s tím se dvě hodiny dívat na kvalitní řežbu mezi stereotypními figurkami jako je mág, ork, bojovník atd. Takže lidé jako já a nejspíš i fandové Warcraftu by asi mohli být vcelku spokojení. Velká diskuse ale běží o tom, zda je dobře, že film se snaží tvářit vážněji než šestákové fantasy dobrodružství, což je snaha, která místy vychází a místy se vážně brát nedá (i vzhledem k trikům) a působí směšně. Pouhé dvě hodiny nejspíš také nestačily na to, aby se podařilo prodat jednu z nejzásadnějších věcí - velikost Warcraft světa se všemi jeho detaily a nuancemi.

Takže možná to bude všechno tak předvídatelné, až to bude nuda. A nebo to prostě bude jen docela funkční výplach na jedno použití, kterých už jsme za poslední roky také viděli dost (Hobit k tomu neměl daleko). Zdá se ale, že na událost léta můžeme pomalu zapomenout.

8 komentářů:

  1. Pokud Warcraft a Assassin neuspěje,t ak se asi jen tak další herní adaptace nedočkáme... :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli neuspeje Assassin tak se muzeme rovnou smirit s tim ze se nedaji natocit filmy podle dobrych her ve stejne kvalite. Proste to nikdo nezvladne dobre natocit. A nebo vybiraji spatny filmare.

      Vymazat
  2. Pokud Warcraft a Assassin neuspěje,t ak se asi jen tak další herní adaptace nedočkáme... :(

    OdpovědětVymazat
  3. Snižuji očekávání a snad si film užiju. Nakonec v tomhle případě nejde ani tak o kritiku, ale o to abych si film užil já a fandové, film vydělal a točilo se dál. Vemte si takové Transformers, kteří také nejsou bůh ví co, a fandy si najdou. Warcraft má obrovskou fanouškovskou základnu, fantasy žánr nemá na stříbrném plátně moc velké zastoupení a pořád si říkám, že to musí být lepší než Hobbit! Tak uvidíme. BTW z Warcraftu hit jako takový nebude, nicméně první reakce ze Suicide Squad naznačují, že tento titul si ono přízvisko a dost možná nejlepší komixovka roku sebere pro sebe.

    OdpovědětVymazat
  4. Komentáře a soudy od lidí co nehráli hru.. no a vlastně ani neviděli film, jsou trapné, no a ještě trapnější je rozhodovat se na základě výroků výše uvedených chytráků. Svět se zbláznil.

    OdpovědětVymazat
  5. Hra je hra, kniha je kniha a film je film. Odvolávat se na to, že recenzenti hru nehráli je bezpředmětné. Film musí stát sám na sobě. Netuším, ke komu má být směřováno, že film neviděli, ale ti kritici ho právě že viděli. Ale důležité je, že to jsou kritici. Ti si rádi smlsnou na něčem, co je podle hry. Já osobně si myslím, že kvalitou to horší než Hobbit zkrátka být nemůže.

    OdpovědětVymazat
  6. Podle mě by se to mělo spíše opírat o knižní předlohu, herní adaptace je dobrá, ale není v ní tolik informací. A podle mě to nebude vůbec špatne, kritika bývá mnohdy hodně zkreslena osobním vztahem k danému tématu.

    OdpovědětVymazat
  7. Upřímně řečeno myslím, že nikdo neočekával, že Warcrat bude film, který zaujme kritiky.
    Když se k tomu připočte fakt, že množstí těch recenzí se jen předhání v tom jak ten film co nejvíc rozcupovat, protože to je videoherní film... V tuhle chvíli je pro mě jediné relevantní kritérium (kromě mého vlastníh názoru až film uvidím) jak se film bude líbit fanouškům a ostatním divákům. Kritici se můžou jít bodnout. :)

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za Váš názor.