sobota 26. září 2015

Recenze: Limitless - jedna tabletka nestačí

Stačí jedna tabletka a váš svět se změní. Ne tak, jako Neovi v Matrixu, ale i přesto. Začne vám to pálit víc než všem členům Mensa spolku dohromady, každou situaci zanalyzujete a následně bravurně vyřešíte. A když najdete způsob, aby vám tabletky nezničily zdraví, budete pány svého osudu. Bradley Cooper nám to předvedl ve Všemocném (Limitless) a protože to mělo ohlas, máme tu seriál na kterém se Cooper podílí nejen jako executive producer, ale také si v něm zahraje postavu ze zmíněném filmu.

O čem to je?

Hlavním hrdinou je ale tentokrát někdo jiný. Neúspěšný hudebník Brian Finch, kterého hraje Jake McDorman. Nemá sice takové charisma jako Bradley Cooper, ale na televizní seriál to ještě pořád docela jde. Celý první díl je v podstatě o tom, co už známe. Brian se dostane k tabletkám, zkusí je a prozří, což je několikrát podáno neotřele, svěže a vtipně. Samozřejmě se přitom dostane do problému a za chvíli už je podezřelým z vraždy s hromadou agentů za zády. Nakonec své síly při pátrání po skutečných vrazích spojí síly s detektivkou Rebeccou, kterou hraje Jennifer Carpenter známá z Dextera. Tady toho má na hraní mnohem méňě, než by si se svým talentem zasloužila. Její postava má poněkud umělé trauma z dětství (její otec zřejmě také použil tabletku a následně zemřel) a to ji motivuje k tomu, aby pomáhala Brianovi. Brian se nakonec setkává tváří tvář se samotným Eddiem Morrou (Cooper), který mu oznamuje, že s ním má větší (zatím nespecifikované) záměry a přibírá ho do party. Současně se ale chystá využít Briana i policie. A tak se s Rebeccy a Briana definitivně stávají parťáci, Brian ale musí přísahat, že Rebecce nebude nikdy lhát. Což nejspíš bude muset, vzhledem k tajnému spolčení s Eddiem.

Silné stránky

Limitless je v podstatě totéž co Blindspot. Technicky bravurně zvládnutá seriálová podívaná, která šlape, ale o které první epizoda vlastně nic neříká, protože jde jen o výkop. Důležité je, co se bude odehrávat dál. Sympatická je občasná nadsázka a humor, radost udělá obsazení Jennifer Carpenter a obecně velmi kvalitní casting. Hlavní hrdina je trošku jalový, těžko si ho vyloženě zamilujete, ale problém v něm není.

Slabé stránky

Stejně jako u Blindspotu a nebo také u českého Labyrintu platí, že vše je podřízeno svištícímu ději. Tempo je rychlé a tak se bohužel i postavy rozhodují uspěchaně, mají velice zjednodušené motivy a všechno si říkají absolutně polopatě. Chybí jim přesvědčivý vývoj a občasný klid. Klouže se po povrchu a já mám raději, když mohu postavám zalézt pod kůži - byť by děj šel o něco pomaleji. Když člověk ví, čeho je Jennifer Carpenter jako herečka schopná a vidí, jakou tuctovou postavu  policejní parťačky musí zatím hrát, tam si prostě říká škoda.

Limitless je zábavný, svižný mix napětí a občasné nadsázky, který bez větších problémů navazuje na filmovou předlohu - jen tu není Bradley Copper v hlavní roli. Teprve po pár dílech ale uvidíme, jestli to bude fungovat. První díl totiž přinesl v životě hrdiny největší změnu a tak hrozí, že další díly sklouznou do rutiny.

Hodnocení 8/10