pátek 15. května 2015

TV RECENZE: Chicago Fire - Co jste hasiči, co jste dělali, že vám to potřetí tak nešlape?

Jaká byla třetí řada hasičského dramatu?

TATO RECENZE OBSAHUJE SPOILERY!

První dvě řady seriálu o hasičích z Chicaga disponovali zajímavými příběhy, dobrou akcí i napětím. Druhá série navíc skončila velikým cliffhangerem, o kterém nám bylo řečeno, že jeden z členů hasičského sboru ho nepřežije. A nepřežil. Nebo lépe řečeno nepřežila. Zabita totiž byla zdravotnice Shay, jejíž příběh se sice už vyčerpal, ale i tak právě tato smrt vzbudila obrovskou bouři nevole u fanoušků seriálu. Bohužel jak se později ukázalo, společně se Shay scenáristé zabili i celou třetí řadu.

Jedna bota za druhou

Jak už prozrazuje samotný podnadpis, scenáristé letos vytvářeli jednu chybu za druhou a tím dříve slibný seriál málem zabili. Tohle jsou jejich největší chyby:

Příliš mnoho crossoverů. Mít dva seriály ze stejného prostředí (v tomto případě z Chicaga) může představovat výhodu, jak to dokazuje například synergie Flashe a Arrowa, jejichž crossovery jsou vkusné a vzájemně si pomáhají. Jenomže se to s nimi nesmí přehánět. Crossover je vzácná záležitost, kdy se postavy z jednoho seriálu objeví v seriálu druhém. To je samozřejmě něco, co chce každý fanoušek vidět. Každý si představuje, jak by tahle postava reagovala na jinou v jiném projektu atd. Problém Chicaga Fire a policejního Chicaga P.D. však je ten, že se s crossovery roztrhl pytel. Už to není vzácnost, už je to na denním pořádku a to se velice rychle omrzí.

Odepisování populárních postav. Sice se dá pochopit, že tvůrci chtějí děj oživit a nic ho neoživí tak jako příchod nových postav. Ale nové postavy často přicházejí na úkor postav starých. A tvůrci to bohužel přepískli stejně jako s crossovery. Jako by nestačilo, že smrt Shay se setkala s velkým odporem ze strany fanoušků, scenáristé se rozhodli zbavit i dalšího slibného charakteru - Petera Millse. Jeho odchod mě osobně mrzel nejvíc, protože je mou nejoblíbenější postavou. No a ve finále to dorazil odchod sympaťáka Rice, který měl potenciál na to stát se tahounem seriálu, ale scenáristé z něj na poslední chvíli udělali sraba a ze seriálu ho odstranili. Celkem zajímavá zápletka s hasičem z jiného okrsku, kterého ostatní zrovna nemusí, byla také příliš rychle ukončena.

A přitom by se scenáristé měli zbavit spíše čím dál tím otravnějšího Otise, který mi byl v první sérii sympatický, ale v té třetí se stal osinou v zadnici. I zde jsou na vině scenáristé, kteří z něj udělali úlisnou krysu a nesympatického vola.

Casey a Severide stále v popředí. Pokud máte seriál s větším obsazením, samozřejmě se nevyhnete tomu, že budete větší pozornost upírat jen na některé postavy a na zbytek zbydou drobty. Ale po třech řadách už by to chtělo ubrat pozornost z Caseyho a Severida. Kelly Severide letos měl alespoň zajímavé zápletky s vyrovnáváním se ze smrti Shay, sbližování se se sestřičkou z Chicago Med, náznak jeho budoucnosti s vyšetřováním žhářství a důvěra v Rice. Zato Matt Casey pokračoval ve vztahových peripetiích s Dawson a ještě se zapletl do špinavých praktik nočních klubů. Severide je stále ještě zajímavou postavou, ale z Caseymu díl od dílu klesá popularita i charisma. Možná bych se nebál ho na chvíli upozadnit. Bohužel se obávám, že vzhledem k těhotenství Dawson to nebude možné.

Daleko zajímavější než peripetie Caseyho byla zápletka šéfa Bodena a narození jeho potomka. Konečně se také dostalo na Mouche a Hermanna, jejichž zápletky byly osvěžující. A zejména Hermann by si zasloužil více prostoru, jelikož jeho představitel je sympaťák. Celkem zábavná byla linka Cruze se zumbou, jeho vztah s Brett byl ale dopředu odsouzen k neúspěchu, protože je spíše komickou figurkou a ty v dramatech příliš lásky nenacházejí.

Slibná je nová postava Chilly, kterou si scenáristé zamilovali, takže můžeme očekávat, že příští sezónu bude více v popředí právě ona. A to je správně, Chicago Fire není show Matta Caseyho a Kelly Severida.

Třetí řada Chicago Fire postrádá dobré zápletky, které byly předností prvních dvou sérií. Až příliš se věnuje Mattu Caseymu a Gabby Dawson, kteří se čím dál tím více propadávají na žebříčku popularity. Chce to více pozornosti na ostatní členy hasičského sboru. Po třech letech stále čekáme na větší příběh zbylých členů Squad 3. Odepisování populárních postav na úkor blbečka Otise je rovněž tím, co podkopává třetí řadě nohy. Na druhou stranu postava Chilly do seriálu ke konci vnesla hravost a svěžest. Ale ani ona nedokázala odstranit trpkou pachuť v ústech, kterou po dokoukání třetí řady Chicago Fire budete mít.

Hodnocení: 5/10

Jak třetí řadu hodnotíte vy? Ještě vás seriál o hasičích baví?